Publicaciones

Cabero-Almenara J, Barroso-Osuna J, Gutiérrez-Castillo J-J, & Palacios-Rodríguez A. (2021). The Teaching Digital Competence of Health Sciences Teachers. A Study at Andalusian Universities (Spain). International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2552.

Ensino universitário em tempos de pandemia. Reflexão sobre as competências digitais dos professores universitários espanhóis segundo o framework DigCompEdu. LER EDUCAÇÃO.REVISTA DA ESCOLA SUPERIOR DE EDUCAÇÃO. 1(3), 28-35

 

Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., Gutiérrez-Castillo, J., & Palacios-Rodríguez, A. (2020). Validación del cuestionario de competencia digital para futuros maestros mediante ecuaciones estructurales. Bordón. Revista de Pedagogía, 72(2), 45-63.

 

Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., & Palacios-Rodríguez, A. (2021). Estudio de la competencia digital docente en Ciencias de la Salud. Su relación con algunas variables. Educación Médica.

 

Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., Palacio-Rodríguez, A., & Llorente-Cejudo, C. (2021). Evaluación de t-MOOC universitario sobre competencias digitales docentes mediante juicio de expertos según el Marco DigCompEdu. Revista de Educación a Distancia (RED), 21(67). 

 

Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., Rodríguez-Gallego, M., & Palacios-Rodríguez, A. (2020). La Competencia Digital Docente. El caso de las universidades andaluzas. Aula Abierta, 49(4), 363-372.

 

Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., Palacios-Rodríguez, A., & Llorente-Cejudo, C. (2020). Marcos de Competencias Digitales para docentes universitarios: su evaluación a través del coeficiente competencia experta. Revista Electrónica Interuniversitaria De Formación Del Profesorado, 23(2), 1-18.

 

Cabero-Almenara, J., Gutiérrez-Castillo, J.-J., Palacios-Rodríguez, A., & Barroso-Osuna, J. (2020). Development of the Teacher Digital Competence Validation of DigCompEdu Check-In Questionnaire in the University Context of Andalusia (Spain). Sustainability 2020, Vol. 12, Page 6094, 12(15), 6094. 

 

Cabero-Almenara, J., Guillen-Gamez, F. D., Ruiz-Palmero, J., & Palacios-Rodríguez, A. (2021). Classification models in the digital competence of higher education teachers based on the DigCompEdu Framework: logistic regression and segment tree. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 17(1), 49-61.

 

Cabero-Almenara, J., Guillén-Gámez, F.D., Ruiz-Palmero, J., Palacios-Rodríguez, A. (2021). Digital competence of higher education professor according to DigCompEdu. Statistical research methods with ANOVA between fields of knowledge in different age ranges. Education and Information Technologies.

 

Cabero, J. y Amorós, L. (2020). Pautas para el diseño de t-MOOC en Educación Superior. Encuentro Chat en Línea. La ciudadanía en la mediación digital.

 

Cabero, J. y Palacios, A. (2020). Metareflexión sobre la Competencia Digital Docente: análisis de Marcos Competenciales.Revista Panorâmica, 32, 32-48.

 

 

Guillén-Gámez, F. D., Cabero-Almenara, J., Llorente-Cejudo, C., & Palacios-Rodríguez, A. (2021). Differential Analysis of the Years of Experience of Higher Education Teachers, their Digital Competence and use of Digital Resources: Comparative Research Methods. Technology, Knowledge and Learning, 1–21.